Sunday 1 January 2012

SELAMAT TAHUN 2012.....

Selamat Tahun Baru 2012..


Tahun 2011 da tinggalkan kita,.bnyak dugaan hidup sepanjang tahun lepas antaranya Putus cinta,naik pangkat,kena marah dengan bos,kena pulau dengan kawan2,kete kena langgar. Huhuhu banyak gak dugaan & ujian yang Allah dan turunkan dekat aku.aku terima semua ni dengan redha..lagipon aku da belajar banyak konsep dalam hidop.


Pertama sekali konsep redha dan rela,Alhamdulillah dalam tahun ni gak Allah dengar macam-macam doa aku.Aku tahu yang Allah sayangkan aku.Aku doa supaya Allah bantu aku dalam mengenali islam.Bukan aku kate aku ni jahil sangat,tapi dalam dunia yang sementara ni,Aku pon de wat silap,aku pon bnyak benda yang kurang,dari segi agama da memang kurang.So alhamdulillah,kehidupan aku lebih better dalam mempelajari ilmu akhirat.


Dari segi kerja plak,walaupon aku ditawarkan untuk kerja yang aku xminat,tapi aku kena redha dan ambil juga peluang ni untuk naik,sampai bile aku nak duk tahap bawah je,tahun baru ni aku da lebih bersedia dari segi mental dan fizikal untuk mengharungi tanggungjawab aku sbgai penjawat awam.law leh tak nak wat mistake bodoh sampai kena marah dengan bos dah..


Dari segi kehidupan,emmmm kewangan aku masih tak terurus tapi InsyaAllah tahun baru ni aku nak mengambil langkah rasional untuk mengurangkan perbelanjaan aku dari yang kepentingan kepada kemahuan.


Soal cinta plak,.emmmm??? masih tertanya2 siapa kah yang Allah pilih untuk bersama aku,..InsyaAllah aku akan terima,baik buruk dia,.aku kena mencari bukan sebab aku desperate sgt tapi aku perlu kenal sape bakal bersama aku seumur hidup aku.Ye r,orang slalu cakap,ko ni muda lagi..so,muda2 lah kena cari..yang cakap camtu leh r,ko da ade teman..emmm aku pon nak juga rase bahagia cam orang lain...

p:s: Aku harap dia dicipta untuk aku,aku happy dengan dia even sebagai kawan,aku harap dia jodoh aku,bolehlah aku bimbing dan bersama dia sampai bila-bila.

No comments:

Post a Comment