Wednesday 25 January 2012

Teringat kembali....Sweet Memories 1995-1999....(part1)

Dalam mencari keletahan untuk kesunyian hati malam ni,..tetiba teringat zaman aku kecik2 dulu.Kenangan yang aku tak aku lupakan,masa tu aku sekolah dekat pekan kecil bernama Sementa,Klang.Banyak betul kenangan aku.Sekadar nak berkongsi cerita lah.Masih segar dalam fikiran aku tentang apa yg berlaku sekitar tahun 1995 hingga 1997.

Awal tahun 1995,aku terpaksa ikut mak abah berpindah ke Klang dari kuantan.So bermula lah kisah hidup baru aku di Sekolah Kebangsaan Sementa sebagai murid tahun 1 KENANGA.hahaha masa tu ade kelas kekwa,okid...tu je klas aku ingat.Permulaan kelas agak kurang baik,aku tidak disenangi budak2 perempuan.kadang2 dorang suke mengusik aku sampai lah pada satu masa cam aku stress sangat kot.Aku cari teacher yang baik dgn aku.tak ingat da kot nama teacher tu.Teacher tu xpenah pon marah aku time de klas.So aku cari dia,masa tu dia ade kelas kot,aku leh plak cari dia dekat kelas.Pas tu aku pon lepak lah dalam kelas dia sampai dia abis belajar.Seingat aku lah time tu dia ckap kat budak kelas dia aku ni adik dia..hakhakhak..aku time tu leh pulak wat muka tak tahu malu.budak2 kan......Yang paling aku ingat masa tu da tengah tahun darjah 1,ade sorang dak pompuan ni...selekeh gila kot..masa tu dak tu tak tahan sangat nak ke tandas,tapi dia takut nak ke tandas,law xsilap..ape lagi seminit kemudian,ade bau hampeh menusuk kedalam hidung setiap yang berada dalam kelas tu.Perghhhhhhhhhhhh..terbaik kot.amek ko,sebiji betul bawah meja.Dah tu apa lagi membebel cikgu tu dalam kelas,cikgu tu memang baik,dia cari something untuk buang tahi dak tu.Law aku ntah lah,aku tengok taik kucing pon nak termuntah da..ni kan pulak taik mnusia...So,di penghujung  darjah 1,aku mendapat tempat ke3 dalam kelas.Bangga kot masa tu.Rajin gak lah aku belaja.Banyak lagi kisah darjah satu ni law nak dicerita tapi tak brape nak ingat la..Darjah 1 ni abah antar dan ambik aku kat skolah.huhuhu time tu agak tegas je abah.maklumlah penat agaknye.kadang2 aku banyak tanya dengan abah tapi abah buat dek je.lain lah abah dulu dengan abah yang sekarang.

Naik pulak ke darjah 2 pada tahun 1996,masa darjah dua ni aku tak berapa nak ingat sangat.sebab banyak memori aku masa darjah 3,4 dengan 5 kot..Darjah dua aku bnyak abiskan masa dengan Mak waktu petang.Mak antara peneman aku.Masa Baik,memang bergurau je dengan dia kat umah,masa mood dy xok.seme kena marah.hahahaha bukan lah anak manja gak kan.Masa darjah 2 aku belum pegi sekolah agama.Jadi aku ngaji dekat luar masa tu.dekat rumah ustazah depan rumah.Kire besfren mak aku la.mak aku tak keje,jadi abah yang menyara kami anak beranak.Jadi mak ade masa bersosial dengan jiran2 setempat masa tu.Satu hari tu masa aku ngaji dekat umah ustazah tu aku buat hal,gadoh ngan akak aku,aku sepak akak aku kot.Ape lagi balik rumah akak aku sebar fitnah (nasib baik masa tu kanak2 lagi).balik je rumah memang aku dapat makan sedap.cili padi terus ke mulut.haaaaaa meronta aku kesakitan dan pedih sangat masa tu.Amek ko,bengkak mulut aku tanpa kata.dengan kena sebat tali pinggang lagi masa tu.Azabbbbbb,Azabbbbb...

to be continue...

No comments:

Post a Comment