Saturday 16 July 2011

Kaulah Sahabat,Kaulah teman

Dulu,masa kau g masjid je..aku pndang je dan berkata dalam hati (yeke mamat ni g masjid)..tp si dia penah pesan sentiasa brsgka baik,..so,alhamdulillah lah kalau kau pegi masjid..Tapi aku,hanya sentiasa melihat kau pegi masjid..tak sangka,ade hikmah disebalik semua tu,ketika tiada kawan,ketika kesepian,kau ade dengan aku,kau ajak aku pegi masjid,.Aku pon silap slama bile da ksunyian,baru lah tahu nak mghadap Allah,..Allah bukak mata hati aku,kau lah sahabat aku,kau lah teman aku..Alhamdulillah aku da smakin ok,syukur sangat2,.ilmu2 Allah yang aku belajar bnyak bntu aku dan kau,.Masjid Rumah ke dua aku..kau yang ajar aku bnyak benda,even skecil2 perkara pon...Alhamdulillah...kaulah sahabat aku,kaulah teman sejati aku..Insyallah sahabat..



“Sebaik baik sahabat di sisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap temannya dan sebaik baik jiran di sisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap jirannya.” (Hadis riwayat al-Hakim)

“Teman yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati.”

No comments:

Post a Comment