Friday 18 May 2012

AkHiRnyA TamAT...~

Assalamualaikum...

Pejam celik,pejam celik...Akhir jugak penderitaan aku selama sebulan...berkaitan kerja lah...
Kerja tu memang da satu IBADAH,..seme pon patot tahu...aish...cite dia camni......

Beerrrrrrrrrrrrpeloh aku bila taw yang AUDIT nak datang...sape yg xtaw audit tu pe...dorg ni kejenye memantau,mengecek segala kerja2 kita sebelum2 ni dan juga sekarang,..tapi dorg cek keje yang aku buat tahun lepas...setiap keje2 aku yang dihantar ke HQ(Ibu Pejabat) haruslah terlebih dahulu dicopy spaya audit2 ni leh la tgok keje2 aku....So,kiranye dia nak dtg la..mula2 xtaw lagi,dorg tak tetap tarikh nak datang,selalu pon memang audit ni suka mengejut...hahahaha keje dorang pon suka mengejut2 ni..Aku pon apa lagi,..lintang pukang la menyipakan keje...tengokm semula keje2 tahun lepas...perghhhhh..teruk2...even ade kak ina tolong aku,..tapi aku stil rase cam x PUAS HATI je...waaaaaaaaaa...bnyak nye keje...untuk pengetahuan keje aku memang sentiasa BANYAK...tapi memandangkan audit nak datang,..jadi bertimbun keje aku...aiyak..buat jugaklah...pagi buat keje hakiki,..malam sambung keje untuk audit...sampai nak cuti pon kena TIPU...(jahat gila aku)..tapi nak wat camne...ade hal penting time tu...Akhirnya Pegawai aku mendapat surat dari Audit mnyatakan kedatangan mereka...14-17/05...tarikh KERAMAT gak tu....menghitung hari aku sebab banyak keje tak setel lagi....

Tiba la kedatangan mereka...seperti dalam surat,mereka datang tiga orang...tapi sorang lagi tak dapat hadirkan diri....dari susuk muka agak cam garang2 gitu....ok r...keje aku??? da siap KEW???? shuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhh!!! xsiap lagi....buat relax je...afnan bnyak xsiap tapi RELAX je..hakhakhak..aku pon wat relax je la....beberapa hari dorang kat sini,..akhirnya aku dipanggil untuk bertanya dua tiga soalan...grhhhhhhhhhhhh...gigit jari ni...kuatkan semangat...

Fuhhhhhhhh!! Lega,banyak berborak je drpada dia tanye soalan...sangkaan aku dari awal nya meleset sama sekali,..Dia tak garang pon,..memang dia nak cari SALAH aku,..tapi bukan cari pasal cuma cari KESALAHAN untuk aku belajar...aku terima...

Hasilnya...Alhamdulillah,..aku dapat MARKAH audit 98%...Wan yang jaga sebutharga dapat 99%...dan Afnan dapat 76% tapi dia banyak belajar...aku pon...suka2...seronok sangat ni...yang paling aku seronok sebab dapat buat Tn Haji gembira.....senang la dapat cuti pasni....

SYUKUR Alhamdulillah,..akhirnya aku dapat tarik nafas lega...tapi mungkin untuk satu tahun je...

~ Thanz atas suport anda semua ~

1 comment:

  1. ksian incek afnan....patot stress gilerr....
    n tahniah utk anda yer

    ReplyDelete